Darkness

Orsaken att jag inte skrev något i bloggen igår var för övrigt att mitt kvarter (eller vad man nu ska kalla det. Bostadsområde?) drabbats av något slags selektivt strömavbrott. Inget internet, ingen tv, ingen ip-telefoni. Men för övrigt fungerade allt som det skulle i lägenheten. Dock var trapphuset och gården totalt nersläckt, vilket innebar att lägenheten var innesluten av nästan total darkness. Mycket surrealistiskt.

Jag blev iaf påmind om varför jag i princip aldrig åker till mina föräldrars landställe under den mörka halvan av året; jag drabbas av klaustrofobi. Jag behöver gatlyktor, neonskyltar, blinkande tv-master och upplysta parkeringshus. Jag behöver något slags ljus i mörkret, någonting som lättar upp den där totala svärtan.
Och nej. Månljuset räcker inte.

Kommentarer
Postat av: Josefina

Tack! Jag trodde jag var den enda som får klaustrofobi i mörkret. I hemlighet beundrar jag människor som bor på landet, de måste vara så modiga!

2008-10-23 @ 18:43:48
Postat av: Josefina

vi skulle bli världens sämsta vampyrer, inser jag precis...

2008-10-23 @ 18:45:16
Postat av: Anna S

Ja, i synnerhet eftersom jag är vegetarian. Jag skulle inte ens överleva en vecka som vampyr, om det nu inte finns sojablod att köpa?

2008-10-24 @ 18:13:15
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0