Goo




Jag har blivit kär. I en hög studsande, svävande, pipande, rullande bollar.
World of Goo är ett pusselspel, inte helt olikt min gamla barndomsfavorit Lemmings. Men istället för små grönhåriga och pyjamasklädda (det var iaf alltid min övertygelse som ung) lemmings, så är det nu små bollar av goo som ska ledas till rörmynningar och sugas upp. För att kunna föra goo-bollarna i säkerhet så måste man på bästa sätt utnyttja deras speciella förmågor. De kan fästas ihop för att bilda vingliga små torn, de kan fästas som ballonger för att sväva uop mot himlen, eller kopplas samman till långa kedjor som de andra bollarna kan klättra på. Det kan verka enkelt, men vissa levels är faktiskt otroligt knepiga.
Grafiken är befriande enkel och grymt snygg. Istället för komplicerade 3D-miljöer, så är World of Goo en värld av stiliserade miljöer i bästa Tim Burton-anda. Den snygga musiken är ett annat bidrag till den totala förälskelsen i detta spel.
World of Goo är utvecklat av indie-utvecklarna 2 D Boy och finns att ladda ner online. Många av versionerna som finns tillgängliga är enbart utvecklat för USA, men det finns en regionsfri variant för oss européer. Det finns också en demoversion tillgänglig för de som vill prova på först, men med tanke på hur beroendeframkallande spelet är så är det lika bra att skaffa spelet direkt.

Besök 2 D Boys hemsida för mer information om spelet:
http://2dboy.com


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Åh, jag är också helt förtjust. Fast jag ska erkänna att jag inte spelat det än. David spelar just nu. Och jag sitter i rummet och hör det lustiga små Goo-ljuden de har för sig! Hihi. Är också förtjust i den snygga grafiska bilderna!

2008-10-27 @ 16:01:25
URL: http://flikkan.blogg.se/
Postat av: Anna S

ja, det är så himla gulligt!

och jag älskar de små ljuden de gör, speciellt när man bygger torn och kommer närmare röret de ska in i och de ropar små glädjetjut.

2008-10-28 @ 16:17:53
URL: http://evilkitten.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Jaaa.. jag tänker på Worms. Dom gjorde osså små ljud :)

2008-10-29 @ 15:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0