Hon med katterna

Igår fyllde min bror år.
Det blev ett mycket trivsamt besök hos honom och hans familj tills dess att baksmällan slog till som en slägga i bakhuvudet samtidigt som de två äldsta barnens sockerkick satte in. Aj i huvudet.
Min äldsta brorsdotter har fortfarande väldigt svårt att skilja på mig och min syster. Tidigare har hon refererat till oss som "hon med långt/kort hår" eller som storasyster och lillasyster (vilket hon av någon anledning inte har svårt att hålla reda på). Men igår var det uppenbart att jag hade fått ett nytt attribut, då denna fem- och ett halvt-åring bestämde att hon skulle sitta och äta tårta bredvid "hon med katterna".
Alltså jag.
Det känns som att det är lika bra att ge upp och redan nu bli den kattant som jag för eller senare kommer förvandlas till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0