Man pratar inte om Fight Club




Härom veckan när jag och R beställde spel från cd.on så fick man välja en bok för 1 kr. Det mesta var antingen menlösa svenska deckare eller menlös svensk chiclit, så jag valde Chuck Palahniuks Fight Club.
Och alltså; nej.
Missförstå mig rätt. Jag tycker att filmen är ett smärre mästerverk, något min dåvarande pojkvän hade mycket svårt att smälta när vi såg den på bio och han fullkomligt avskydde den. Problemet med boken är att den är översatt till svenska, vilket måste varit en av de mest otacksamma översättarjobben sedan Trainspotting. Hela tiden när jag läser hör jag Edward Nortons repliker i mitt huvud, och det fungerar bara inte på svenska. Inte alls. "Man pratar inte om Fight Club" låter bara inte coolt, alls.
Men hur mycket coolhet kan man egentligen vänta sig för 1 kr?

Kommentarer
Postat av: Maria

Nämen! Du springer på mig på TN. Jag ramlar över din blogg. ;)



/Maria, c-uppsatsopponenten

2008-10-16 @ 12:28:35
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: Anna S

haha, vad roligt!

det verkar lite som att vi läser ungefär samma bloggar (enligt din länklista) så det kanske inte är så konstigt egentligen...?

2008-10-17 @ 21:14:47
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0