Colonization

Förkylning; andra veckan and still going strong.
Trots halstabletter, värktabletter, nässprej och hostmedicin med morfin i känns huvudet proppat till bristningsgränsen med något luddigt. Näsan rinner, febern gör små hembesök, locken för öronen gör mig halvdöv.

Förrutom att sova så mycket som möjligt så tillbringar jag tiden med att dricka vansinniga mängder te och spela.
Nu har jag lagt vantarna på Civilization IV: Colonization. Jag hade väntat mig något slags expansionspaket likt Beyond the sword, men lite nya features och några nya ledare att spela. Men istället känns det mer som en blanding av klassiska Civ och mer handelsinriktade spel som Anno 1701. Det är dessutom svårt, även för en gammal strategispelsräv som mig, och kräver kanske mer planering än min feberomtöcknade hjärna kan åstadkomma.
Men nu har jag i alla fall något att roa mig med i väntan på att bli frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0