Vuxen?

När jag träffade min vän J för ett tag sen, så pratade vi mycket om det här med att vara vuxen. Eller snarare att vilja inse att man faktiskt är vuxen.
Typ äta ordentligt, ha ett sparkonto och klä sig varmt om vintern. Eller helt enkelt bara sluta bete sig oansvarigt och destruktivt i allmänhet.

Så nu hoppas jag att J blir glad över följande:



Jag har idag köpt ett armbandsur!
Jag har inte haft något på typ åtta år, sedan jag råkade supa sönder min älskade klocka som jag hade köpt i London. Vilket betyder att jag alltid måste ha mobilen igång om jag vill kunna veta vad klockan är, även om jag kanske inte kan svara i mobilen. Klart dåligt.

I och för sig var klockan fånigt billig (jag älskar halva priset på reapriset!), men den har varken motiv av små dödskallar, stjärnor, katter eller något annat spexigt. Alltså vuxenklocka.

På bilden syns även förlovningsring. Där kan man snacka om ungefär en triljard vuxenpoäng!

Kommentarer
Postat av: emelie

åh, jag känner igen det där..varje gång jag skaffar en klocka så glömmer jag ta av den när jag ska duscha. eller så kommer jag i håg att ta av den, men då kan jag inte hitta den sen. suck. men det kanske är dags att prova igen nu..vart köpte du din?



ps. jag har sjukt mycket vuxenpoäng för att vara 20 år, jag är både gift och har barn (:

2009-03-04 @ 08:20:00
Postat av: Anna S

emelie - Åh wow, där ligger jag verkligen i lä! :)

2009-03-06 @ 16:24:46
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0