Idioti

Jag har alltid haft väldigt svårt för Quetzala Blanco och de heteronormativa dumheter hon vräker ur sig då och då. Därför kan jag inte låta bli att bli provocerad över att hon tydligen ska ge ut en bok, "Gör vad du vill så länge du inte dödar mig".

I DN Bok svarar hon på frågan om varför man ska läsa hennes bok:
"Jag tror att man kommer gilla den om man vågar inse att riktig feminism handlar om att kunna fantisera om gruppvåldtäkter och förnedring, om man inser att droger kan få folk att göra bättre musik och om man lever efter devisen "One moment on the lips, forever on the hips".

Ja, jag inser att hon vill provocera. Likt en inverterad Linda Skugge vill hon piska upp en liten storm, som kanske kommer få folk att läsa hennes bok för att se om den är så rebellisk som hon försöker få den att verka. När det förmodligen bara är en ordinär chic lit med lite Per Hagmanska dekadensinfluenser.

Istället för att bli förbannad för att sådana som Quetzala Blanco får ge ut en bok, när de finns så många som är tusenfalt mer begåvade, så tänker jag lova mig själv:
att aldrig någonsin läsa den här boken, ens under pistolhot.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Varför måste alla mediepersonligheter hålla på och skriva böcker hela tiden, Quetzala lyckas ju inte ens skriva en intressant blogg, varför en bok?

2009-02-05 @ 15:38:37
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Anna S

Kajsa - Jag förstår inte heller. De verkar få bokontrakt utan att ens kunna skriva, det är ett stort mysterium för mig.

2009-02-05 @ 17:45:41
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0