Jag vill också fylla i söndagsenkäten

Egentligen borde jag packa och städa inför morgondagens flygresa, men kunde inte låta bli att svara på Snowflakes söndagsenkät.

1. Bästa toaläsning? DN

2. En bok med ett djur?
Doris Lessings "Om Katter" handlar inte bara om ett djur, utan många. Mitt favoritdjur dessutom.

3. En kärlekshistoria? Stina Aronsons "Feberboken". Sådär krånglig och ologisk som bara kärleken kan vara.

4. En uppväxtskildring? Jonas Gardells "En komikers uppväxt" är en ganska jobbig läsning. Inte för att det är en dålig bok, utan för att den gör ont.

5. Om jag vore detektiv, ville jag vara som…?
Jag vill inte vara detektiv, jag vill vara vampire slayer.

6. En bok jag aldrig tänker läsa: Det finns ju hur många som helst! Men "Da Vinci-koden" är given. Plus i princip all chicklitt jag kan tänka mig. Och den där boken som Sofi Fahrman tydligen håller på och skriver, den skulle jag inte läsa ens om jag fick betalt för det.

7. Ett språk jag önskar jag kunde läsa på:  Japanska. som jag också skulle vilja kunna tala. Sjukt vackert språk, men svårt.

8. Senast inköpta tidning: Jag köper inte särskilt mycket tidningar alls, så jag kan inte ens minnas vad jag köpte sist.

Kommentarer
Postat av: snowflake

Skönt att se att Lessing går hem. :-)

Snälla säg att Sofi Fahrman ska skriva om mode, inte nån riktig bok? När jag rotade i min toaläsningsbox dök ett nummer av Vi läser upp, det där de har en karta över hur författare och Stockholmsjournalister och annat Kulturfolk sitter ihop. Hon är inte med, men jag minns att hon är ihop med nån som jobbar på AB eller om det var hans mamma som jobbar på Expressen eller hur det var.

2009-07-12 @ 17:29:57
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com
Postat av: Anna S

snowflake - Jag fick höra om det här med Sofi Fahrmans bok på en fest igår. Tydligen ska hon skriva något slags chick litt, och det verkar fullkomligt vedervärdigt. Jag kommer inte ihåg exakt vad min kompis sa när hon citerade Fahrman, men av allt att döma så är det en SATC-pekoral hon håller på med.

2009-07-12 @ 22:55:38
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0