Bokade reaböcker

Problemet med att förhandsboka bokreaböcker på nätet är att risken är stor att man får ett surt litet mail som berättar att alla de böcker man beställt tyvärr redan tagit slut. Det är alltid en chansning. Inte beställa för få böcker, med tanke på att halva beställningen kan försvinna, men inte heller för många om det råkar slumpa sig så att man faktiskt får hem allt man förhandsbokat.
Hitills (peppar, peppar) är det bara en bok jag bokat som varit slutsåld. Resten av mina beställningar ser ut som följer:



Min AdLibris-beställning, efter att jag tyvärr blivit av med en Margaret Atwood-bok.




Bokus-beställningen. Vars status fortfarande är okänd.

Jag var inne och nosade runt på SF-bokhandeln också, men tyckte som vanligt att allt var fånigt dyrt. Varför köpa (engelska) böcker där, när de reade ändå kostar mer än de gör hos AdLibris?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker tvärtom att Sfbokhandeln har den roligaste rean, visst de är dyrare men har ett roligare utbud (variation mot de andra butikerna som rear ut mer eller mindre samma böcker allihop år efter år)och jag ser det som en chans att få en inbunden bok till priset av en pocket. I butikerna brukar det finnas verkliga chanser att fynda då inte hela utbudet läggs ut på hemsidan.



Visst är det trist när böckerna man sett fram emot tagit slut, det är absolut problemet med rean på nätet. Jag har just börjat återhämta mig från de senaste sura adlibrismejlen (och jag som tyckte jag var ute i så god tid min beställning)

2009-02-16 @ 20:34:28
URL: http://boktrad.blogspot.com
Postat av: Anna S

Jag kommer förmodligen kika in på SF-bokhandeln när rean väl kommer till butiken. Som du skrev så kan man verkligen göra fynd då. Men utbudet på hemsidan tyckte jag tyvärr var ganska klent... speciellt när det gäller graphic novels tyvärr.

2009-02-16 @ 21:38:43
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0