Läsrapport juni

Laurell K. Hamilton - Obsidian Butterfly
George R. R. Martin - A Game of Thrones
Petra Östergren (red) - F-ordet
Lavinia Greenlaw - Musikens betydelse för flickor
George R. R. Martin - A Clash of Kings

Ganska få böcker lästa den här månaden. Men med tanke på att två femtedelar var fantasyepos i tegelstensformat, så lär nog sidantalet vara ganska högt ändå.

Månadens besvikelse var nog Anita Blake-romanen "Obsidian Butterfly", den var inte alls så bra som jag hade hoppats.
Kanske ska jag satsa på fröken Stackhouse istället för fröken Blake? Finns det någon som har läst både Hamilton och Harris, som kan ge mig bra råd?

Kommentarer
Postat av: lazy

Jag har bara läst en Hamilton, en av de tidigare, men många av Harris. Jag gillar Harris, hon har humor och lite back porch-känsla, samtidigt som det är spännande. Mysläsning med en mycket bra uppsättning biroller. En del sex men inte så porrigt som jag har hört att Hamilton blir...



Men den sista jag läste - den med tigern på omslaget - tappade farten en del, så jag har inte läst de senaste. Och jag är rädd att om jag tar upp Sookie igen kommer jag bara att se skådisarna från tv-serien, och de är allihop helt och hållet fel jämfört med hur det ser ut i mitt huvud...

2009-07-01 @ 21:18:48
URL: http://laziestgirlintown.blogspot.com/
Postat av: Fian

Hej Anna!

Jag har läst hela Hamiltons serie om Meredith Gentry och gillade den stenhårt. Modern, mörk faeriekultur, spännande och väldigt, väldigt erotiskt.



Harris tänkte jag börja läsa i sommar, faktiskt. Verkar ju juste. Vill gärna se tv-serien också ...

2009-07-02 @ 09:18:13
URL: http://bokmalan.blogspot.com/
Postat av: Anna S

lazy - Jag har ju redan sett tv-serien, så där är det kört för mig att se något annat än skådespelarna framför mig ändå...

Tack för tipset!



Fian - Hej! Är serien om Meredith Gentry bättre än den om Anita Blake tror du? Jag står lite i valet och kvalet...

2009-07-03 @ 11:51:17
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok
Postat av: Maria

Obsidian Butterfly är väl nionde boken eller något? Jag har inte läst så långt (har läst fem stycken) men jag har hört att någonstans runt sjunde boken boken så förändras Anita Blake-serien mycket. I de första böckerna är den actionbaserad och fokus ligger på att Anita löser mysterier och sparkar röv, ungefär. Sedan blir det mindre handling och mer porr och många tycker att den då blir mycket sämre. Själv har jag som sagt inte läst så långt, men det jag har läst har varit underhållande om än inte litterärt imponerande. ;)

2009-07-04 @ 20:58:55
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0