Fantasyfällan

Jag har gjort något dumt.
Härom veckan började jag nämligen läsa George R R Martins fantasysaga "A Song of Ice and Fire". Självklart var den ju lika bra som folk har sagt att den ska vara och självklart vill jag ju genast läsa alla de andra delarna som kommit ut. Därav det dumma.
Det finns liksom inte plats i min budget egentligen. Trodde jag i alla fall, tills jag upptäckte att Bokus sålde del två i serien i engelsk pocket för endast 79 kr. Dessutom kan jag ju alltid låtsas att böckerna ingår i min sommarkurs i fantasylitteratur.

Det här är problemet med att läsa bokserier. När man väl har börjat läsa så går det liksom inte att sluta. Man måste läsa vidare.
Synd att jag är så förtjust i att läsa fantasy, annars skulle jag lätt överge det här med att läsa bokserier en gång för alla.

Kommentarer
Postat av: Fian

Men! Tänk så tråkigt för alla som läser socialrealism och annat som oftast ges ut i monografier. Efter en ynka volym är allt slut - upplösningen avklarat, mötet med alla karaktärerna avslutade ... Bättre med fantasy på så vis!

2009-06-15 @ 16:58:34
URL: http://bokmalan.blogspot.com/
Postat av: kontakt

En till som talar sig varm för George R R Martin...

2009-06-15 @ 22:24:06
URL: http://ninaninaninanna.wordpress.com/
Postat av: Anna S

Fian - Sant! Men jag borde lära mig att inte börja läsa en fantasyserie förrän jag har tillgång till alla delarna... Jag blir så sjukt otålig.



kontakt - Ja, men det är ju så bra! :D

2009-06-17 @ 14:23:04
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0