Mitt liv som sim

Istället för att läsa så har jag tillbringat de senaste dagarna med att spela Sims 3. Eftersom jag hade hört från säkra källor (det vill säga folk som fått spela betaversionen) att simmarna skulle gå att göra ännu mer "mänskliga" än förut, så provade jag att göra mig och min fästman i sim-form.
Självklart valde jag egenskapen "bookworm" som en av min sims unika egenskaper. Vilket gör att mtt sim-jag inte bara hänger på biblioteket hela tiden, hon jobbar dessuom deltid i bokhandeln och vill bli författare. Hon håller för tillfället på att avsluta sin femte roman (nästan alla handlar om zombies) och förväntar sig att få ganska feta royalties för den.

Sims 3 är självklart vansinnigt snyggt och gulligt. Det är mycket friare än de tidigare spelen, på så vis att du kan gå/cykla/åka vart som helst i staden och du är inte lika bunden till en karriär eller ett heltidsjobb. Att du kan välja personlighetsdrag gör att alla simmar blir mer unika.
Men tyvärr känns trean lite ofärdig också. Det är så mycket som saknas (husdjuren!), och det känns lite surt att behöva köpa till allt istället för att få med det från början...

Kommentarer
Postat av: emelie

vad roligt det låter! jag har aldrig spelat the sims, men jag blev lite sugen nu.



kul att vi är i samma grupp, det visste inte jag att vi var (:

2009-06-11 @ 18:49:18
URL: http://zmeu.webblogg.se/
Postat av: Anna S

emelie - Det är faktiskt väldigt underhållande! Jag vet att många spelnördar hatar The Sims, men jag gillar det. Ibland kan man behöva en vilsam paus från allt skjutande... :)

2009-06-14 @ 15:49:46
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0