Typiskt



Jag skulle ju bara gå till bytesrummet och lämna några pocketar, böcker jag inte gillar och aldrig tänker läsa om. Jag, eller snarare mina bokhyllor, lider av akut utrymmesbrist för tillfället. Så en rensning var på sin plats.

Men jag fattar inte hur jag kan återkomma från bytesrummet med exakt lika mycket hyllmeter bok som jag gick dit med?
Bara för att där råkade stå en stackars Stephen King som jag var tvungen att förbarma mig över. Och en liten Rocky-pocket kan ju aldrig vara fel. Den tredje boken råkade följa med av bara farten, jag har ingen koll på den över huvud taget förutom att författaren tydligen är irländsk. Alltid spännande att läsa en bok man inte har något som helst förförståelse inför.

Nu ska jag göra en kopp kaffe, krypa upp i bästa läsfåtöljen och läsa klart "Myrrha". Samt hålla mig borta från bytesrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0