Senaste

Bokhora-Helena har satt ihop en kort liten bokenkät, under temat "Senaste":

Senaste...
Utlästa boken: Jonathan Safran Foers "Allt är upplyst"
Påbörjade boken: Något lättläst för att låta hjärnan vila från hemtentaskrivandet; Dean Koontz "Odd Thomas"
Höjdaren: Lionel Shrivers "Dagen efter" är årets bästa so far!
Besvikelsen: "Allt är upplyst" var inte alls så bra som jag hade hoppats.
Lånade bibloboken: Någon form av kurslitteratur.
Inköpta boken: Två antikvariatfynd för 10 kr sammanlagt; Agatha Christies "Ett mord annonseras" och John Irvings "Hotell New Hampshire". Plockade härom dagen med mig Toni Morrisons "Älskade" från bytesrummet, men det var ju inget inköp.
Bokcravingen: Alltså, Junot Diaz "Oscar Waos korta förunderliga liv" verkar ju helt och hållet underbar och exakt i min smak, trots att titeln är omöjlig att komma ihåg. Jag älskar nördreferenser av alla de slag. Den här boken skulle jag väldigt gärna vilja få i födelsedagspresent på söndag!
Lästa meningen: "Adding a new work and computationally integrating it may enrich other works that are part of the digital library." (Kurslitteratur till hemtentefråga om digitala bibliotek och nya medier)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0