Gnäll

Eftersom jag inte har sovit inatt och därför hinkar kaffe framför Gossip Girl-reprisen som om det inte finns någon morgondag, så tänkte jag passa på och skriva ett riktigt gnälligt inlägg. Om saker jag stör mig på. Here goes:

Vad jag avskyr allra mest i bloggar:

1. YouTube-klipp.
Speciellt när folk inte beskriver vad de handlar om utan bara "det här är en jättebra låt/film/whatever". Men även om folk ger tio bra skäl till varför jag ska se just det klipp de valt ut, så tittar jag aldrig på dem. Av ren princip.

2. Stavfel och grammatiska fel.
Hey, alla har vi en släng av tangentbordsdyslexi. Några omkastade eller bortglömda bokstäver här och där är så lätt hänt. Men när folk konsekvent stavar fel så gör det ont i min lilla inneboende språkfascist. Dessutom är det så lätt att åtgärda; skriv inläggen i Word och använd i stavningskontrollen. Om man har Firefox (vilket man borde ha), så finns dessutom en inbyggd stavningshjälp man kan använda. Det kanske tar någon minut extra, men det får i alla fall inte dig att framstå som en total idiot.

3. Inklistrade msn-konversationer.
Ibland kan man ha jätteroligt när man internskämtar med sina vänner över msn. Men tro mig, ingen annan tycker att det är roligt eller ens intressant att läsa er konversation. Speciellt inte om den är längre än ungefär fem rader. Denna typ av latbloggning är vanligt förekommande hos folk som gärna skriver i varje inlägg om hur roliga deras vänner är.

4. Folk som inte använder radbrytning.
Det finns inget mer huvudvärksframkallande än att försöka läsa stora sjok av text på en datorskärm. Att komponera en text innebär också att dela in den i lagom långa stycken, så att folk orkar läsa.

5. Folk som använder jobbiga färgkombinationer eller typsnitt
Om du använder typsnittet Comic sans eller tycker att bårder med små blommor eller andra random "gulliga" saker är det bästa som finns, så spelar det ingen roll vad du faktiskt skriver. Jag avfärdar dig innan jag ens läst ett ord av vad du skrivit.

Någon dag när jag faktiskt har sovit på natten kanske jag kan skriva om vad jag uppskattar allra mest i bloggar. Fast det  blir förmodligen en väldigt kort lista.

Kommentarer
Postat av: Maria

Word på sista punkten. Jag läser t.ex. inte bloggar som finns hos Aftonbladet. Jag kanske missar bra saker, vad vet jag, men jag orkar inte med det fula så jag klickar bort så fort jag råkar hamna i en blogg där.

2008-11-18 @ 14:07:31
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: Sofia

Ha ha men vadåååå, youtube-klipp är väl lite roligt? Allt annat håller jag med.

2008-11-18 @ 16:03:04
URL: http://the-unsatisfactory.blogspot.com
Postat av: AK

hahaha JA, mera gnäll!

2008-11-18 @ 18:20:32
Postat av: Anna S

Sofia:

Jag kollar inte ens på yYouTube-klipp om de är inlagda i din emintenta blogg. :) Hatar otyget. Plus att jag oftast lyssnar musik när jag sitter vid datorn = total krock ljudmässigt.

2008-11-18 @ 23:58:44
URL: http://evilkitten.blogg.se/
Postat av: Angelica

Håller med dig! Förutom de där med youtubeklipp, som kan vara rätt skoj ibland :)



Får man säga att man tycker det är jobbigt med folk som gratisbloggar och inte använder wordpress? ^__^



När jag är inloggad på mitt wordpresskonto behöver jag inte fylla i några uppgifter när jag kommenterar inlägg i andra wordpressbloggar. Men på icke-wordpress-bloggar måste man fylla i mail, namn och url. Är man tokigt lat drar mig sig ibland för att kommentera. Sen slipper man ju reklamen med wordpress dessutom :O



häpnar Jösses, reklam för Mirrors Edge-låten i din blogg nu. De spionerar på dig!

2008-11-19 @ 11:11:55
URL: http://xboxflickan.se
Postat av: Anna S

Haha, klart man får säga att det är jobbigt med folk som gratisbloggar! Jag irriterar mig alltid på alla reklambanners som kommer upp i min blogg, så kanske kommer jag flytta den sen...

Men, man behöver iaf inte logga in för att kommentera här, som man måste när folk har blogspot!

2008-11-19 @ 22:30:20
URL: http://evilkitten.blogg.se/
Postat av: Angelica

Gratisblogga i sig är ju bra, men jag tycker att man lika väl kan göra det hos wordpress där man slipper all reklam och ändå inte behöver betala en spänn. fast jag kanske missat någon fantastisk funktion som finns hos blogg.se? :O



Blogspot är ju snäppet värre ;-)



2008-11-20 @ 14:23:08
URL: http://xboxflickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0