Meze och True Blood

Tillbringade gårdagens trettioårsfest med att föräta mig på extremt god mezebuffé och prata om tv-serier.
Försökte förklara tämligen ingående hur bra True Blood är och att man inte kan ge upp efter att endast ha sett två avsnitt. Förväntar man sig en vampyrcentrerad serie i Anne Rice-anda blir man nog besviken, men jag för min del tycker att en av seriens bästa kvaliteter är just att hela vampyrprylen används så symboliskt. Det handlar inte bara om good vs evil, utan att vara vampyr är som att tillhöra vilken minoritet som helst och bo i den amerikanska södern. I vissa fall verkar lokalbefolkningen vara räddare för homosexuella än för vampyrer, något som en av mina favoritkaraktärer Lafayette får erfara mer än en gång under de dryga tio avsnitt jag hitills har sett.

Efter att ha promotat True Blood länge och väl så fann jag ett annat fan på festen, vilket innebar ännu en lång utläggning om hur bra det är. Med medhåll denna gång. Dessutom fick jag ett tips på en vampyrrulle som jag missat, som tydligen skulle vara värd att kolla upp; "30 days of night".

Den här hösten bara fortsätter i vampyrernas tecken, tydligen.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, vampisar!



Såg faktiskt litegrann av ett True Blood-avsnitt häromdagen, det kanske får bli det som får följa upp mitt utdragna Buffy-tittande.



Fast jag gillar nog Zombiefilmer mer...Jag älskar 28 dagar/veckor senare, även om jag egentligen föredrar zombies av den gamla skolan. (Att var död ska vara ett handikapp, inte en superkraft!)

Är du zombiespelsugen har jag en extra handkontroll och Left 4 Dead liggandes :D

2008-11-19 @ 11:16:09
URL: http://xboxflickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0