Prioriteringar

Jag gillar tv-serier.
Inte alla, långt därifrån, men jag följer ett flertal mer eller mindre frekvent. Dock har jag en tendens att vilja se en serie i taget, vilket oftast innebär att jag laddar ner dem innan de visas på svensk tv och ser en hel säsong på en vecka eller så. Det finns också ett flertal tv-serier som jag följer på tv, snarare än att ladda ner dem. Oftast av ren bekvämlighet. Men också för att de helt enkelt inte är tillräckligt bra för att laddas ner, jag inser att jag inte bryr mig så mycket om jag missar ett avsnitt här eller där.
Problemet uppstår när två tv-serier jag följer börjar visas exakt samma tider i olika kanaler. Vad ska jag välja? Ska jag följa den ena och ladda ner den andra? Eller ska jag lämna en av serierna till sitt öde?
På ett sätt är det ganska praktiskt. Som ett eldprov för min serietittande, där bara det mest intressanta återstår.

Vart jag skulle komma med det här inlägget?
Jag har redan slutat följa Fringe. Det var inte tillräckligt bra för att ladda ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0