Drumming, not dead

Folk undrar lite var jag hållit hus den senaste veckan. Och jag kan faktiskt inte bara skylla på mensvärken från helvetet, även om den ockuperade en ganska stor del av min tid. Resten av tiden blev totalt uppäten av Guitar Hero: World Tour.

(Om ni tycker att jag tjatar för mycket om Rock Band så rekommenderar jag att ni genast slutar läsa)

Alltså, det är ju fantastiskt.
Jag har inte haft så stor koll på exakt vilka låtar som är med, så peppen när jag insåg att man kan köpa ett helt "gig" (det vill säga tre låtar) med TOOL var enorm! Lägger man dessutom till Mars Volta, Dinosaur Jr, Jimmy Eat World, At The Drive-In, Stone roses, Muse och Interpol så kan jag ju inte bli annat än entusiastisk. Det här slår Rock Band med hästlängder - låtmässigt. Inte bara om man ser till urvalet, utan även antalet. 84 låtar är sjukt många. Vi har inte ens spelat igenom alla än.
Dessutom gillar jag att man lagt till ett beginner-läge, för alla riktiga nybörjare, där man inte ens behöver använda fret-knapparna utan bara strumma i takt. Vilket är svårt nog första gången man provar.

För övrigt funderar jag på att börja köra på hard på trummorna. Medium börjar bli lite väl enkelt på många av låtarna.

Det måste nog bli en Rock Band/GH-kväll igen här. Snart.

Kommentarer
Postat av: Merit

Anna Sellin = nörd :)

2008-11-06 @ 11:20:09
URL: http://nico.blogg.se/
Postat av: Anna S

It's the computer age. Nerds are in. ;)

2008-11-06 @ 18:36:56
URL: http://evilkitten.blogg.se/
Postat av: Robert Wolf

Grymt. Jag som spelar trummor tycker det är svårare att köra på easy än hard, för då hör man liksom en massa trummor som man inte spelar vilket skruvar till det rejält i huvudet. Det kan nog vara så för många, man ska nog prova lite svårare innan man vet var man ligger. Har ni trummorna? Finns det en ny variant?

2008-11-06 @ 19:06:43
Postat av: Anna S

Jag håller med om att det är svårare på easy! Om man spelar i takt så blir det fel hela tiden på easy. Men å andra sidan så kräver hard ganska mycket av ens pedaltrampande, och det är just det som jag har svårast med...

Vi har Rock Band-trummorna. GH:World Tour-trummorna ser mer "riktiga" ut, med två cymbaler som sitter ovanför trumpadsen. Men de är tyvärr mycket dyrare, och har mig veterligen inte kommit till Sverige ännu.

2008-11-07 @ 17:48:53
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0