Bokskörd



Gårdagens besök på Myrorna i Skärholmen genererade följande fångst:

Siri Hustvedt - Vad jag älskade (10 kr)
Doris Lessing - Kärlekens teater (10 kr)
Johanna Nilsson - Flickan som uppfann livet (10 kr)
Inger Edelfeldt - Hustru (20 kr, inbunden)


Den sistnämnda boken var ett enormt stort fynd för mig. Jag gillar Edelfeldts böcker såpass mycket att jag skrev min C-uppsats i litteraturvetenskap om ett urval av dem. Boken ovan ingick visserligen inte i uppsatsskrivandet, men jag har ändå läst den några gånger. Vilket inte varit det lättaste, eftersom det bara funnits sammanlagt ett (1) exemplar för utlåning på alla Stockholms bibliotek.
Men nu har jag alltså mitt alldeles egna exemplar här hemma. Fantastiskt.

Först var jag lite orolig för att det skulle vara urplockat på Myrorna efter att DN På stan tipsade om dem i sin antikvariatguide för några veckor sen. Men förhoppningsvis är de flesta DN-läsare alltför medelklassängsliga för att våga åka till Skärholmen och handla, för hyllorna var minst lika välfyllda som vanligt. Dock gjorde tunga systemetkassar att jag var tvungen att begränsa mina inköp, annars hade jag lätt köpt minst lika många böcker till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0