Det här med simultankapacitet


Foto: Rebecka



Jag och R har skaffat Rock Band till vår PS2. Eller iaf ett halvt Rock Band, för eftersom det är sjukt svårt att kunna köpa "intrumenten" separat (till ett vettigt pris) så kör vi tills vidare med två Guitar Hero-gitarrer och en Singstar-mic som tyvärr låter ganska illa. När det gäller trummorna, så lär vi vänta tills Rock Band 2-trummorna släpps, eftersom de verkar vara så otroligt mycket bättre.
Anyway, det som är intyressant när man spelar Rock Band på två är att den ena personen kan kombinera spelandet på plastgitarr med att sjunga. Och plötsligt blir allting mycket svårare. När det gäller låtar man kan utan att ens anstränga sig, som Radioheads gamla indieallsångdänga Creep, så är det inga som helst problem. Men att ge sig på Bon Jovis Dead or Alive var för mig en utmaning av sällan skådat slag. Jag är vanligtvis hyfsat duktig på Singstar (jag spöar de flesta utom min syster), men att försöka sjunga en text jag inte kan samtidigt som jag ska träffa tillräckligt många toner för att inte åka ut som basspelare var löjligt svårt. Och löjligt roligt. Jag ser verkligen fram emot att kunna börja köra kombon trummor och sång, vilket borde vara om möjligt ännu svårare.

För övrigt drömde jag inatt att jag var med i Project Runway. Alla kläder jag sydde var extremt snygga. Härligt med drömmar utan någon som helst koppling till verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0