FPS

Jag har länge haft en skeptisk inställning till FPS-spel.
Jag provade Doom, och Quake och till och med CS en gång i tiden. Inget fick mig att bli imponerad, eller ens särskilt intresserad. Jag gillar spel som får en att tänka lite extra, och för mig verkade dessa spel istället vara utformade för att tänka så lite som möjligt. Konsekvensen blev att jag helt enkelt valde bort den typen av spel.
Så i våras hade jag en släng av halsfluss (vilket jag får ungefär en gång om året) och hade inte mycket annat att göra än att ligga i soffan framför X-boxen. Av någon anledning fick jag för mig att spela pojkvännens spel. Så jag spelade Prey och Halo och Halo 2. Men det som verkligen fick mig att trilla dit var Bioshock, ett av de snyggaste, mest genomtänkta och intressanta spel jag spelat. Dessutom så otroligt underhållande.
Så nu är jag nere i FPS-träsket, på allvar. men jag väljer att se det som något positivt; jag har en hel genre att utforska. Någon som har ett tips?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Du måste spela Gears of War! Det är så fantastiskt sjukt mycket bättre än Halo att det inte går att jämföra. Tvåan kommer nu i början på november och ser lovande ut men ettan är fortfarande ett mästerverk.



2008-10-08 @ 12:05:13
Postat av: Anna S

Jag håller med! Lånade det spelet av en komis i höstas, och nu är jag extremt sugen på tvåan.

2008-10-08 @ 14:22:35
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0