Antal katter jag har träffat idag:

Sex stycken (mina egna exkluderade)

En vit och fläckig/randig som jag är kattvakt till
En korthårig rödrandig med vit mage som jamade väldigt högt när den hälsade på mig
En svart kompis till den röda, som hade en röd fläck i ansiktet och som inte vågade säga hej
En röd och långhårig grannkatt som jag släppte in i porten
En grårandig gammelkatt som också är granne och som satt och solade utanför porten
En svart grannkatt med liten vit fläck på nosen som betraktade mig misstänksamt trots att jag hälsat på den säkert trettio gånger

Idag är en bra kattdag. Soligt och vindstilla, med mängder av fåglar som hoppar omkring och letar material till sina bon och som man kan smyga på om man har lust.

Kommentarer
Postat av: emelie

åh, jag vill ha katt..men min man är tyvärr allergisk. men när vår dotter blir lite större så ska vi nog skaffa råttor igen (:

2009-02-26 @ 17:07:10
Postat av: Anna S

emelie - Råttor är ju väldigt roliga och sociala! jag var lite inne på att skaffa det själv för några år sen, innan jag blev med katt... :)

2009-02-26 @ 18:15:07
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0