Att äta upp sina ord


Bara för att jag skrev det gnälliga inlägget igår om hur jag ännu inte fått mitt bokpaket från AdLibris, så fick jag såklart idag det efterlängtade aviserings-sms:et. Samt en kommentar från tjejen i spelbutiken/tobaksaffären om hur tungt paketet var.
Nu är jag lite i valet och kvalet om var jag ska börja. "Kattöga" och "Illusionisten" har jag ju läst förut, den sistnämnda ägde jag en gång i tiden innan jag råkade låna ut den till någon som aldrig lämnade tillbaka den. Förhoppningsvis är det ingen jag fortfarande umgås med, för att låna böcker som man sen aldrig lämnar tillbaka borde det vara dödsstraff på! Det är inte bara ohyfsat, utan också ganska elakt, i alla fall om man lånar böcker av en bibliofil som jag som värdesätter varje exemplar.
"Heart of darkness" skummade jag igenom när jag gick littvet, eftersom den tyvärr bara var referenslitteratur och jag därför blev tvungen att prioritera bort den. Dags nu, tänkte jag.

För övrigt sysselsatte jag mig igår i säkert trekvart med att sätta headshots på gigantiska mutantmyror i Fallout 3. Vilket är oändligt mycket roligare än det låter.

Kommentarer
Postat av: Miss Muffin

Kattöga är en av mina favoriter. Den blev jag helt tagen av (kanske pga egna mindre roliga högstadieminnen). Atwood är grym. Och Illusionisten är en sån bok som jag älskade när jag läste den för många år sedan. Undrar vad jag skulle tycka om jag läste om den.

2009-01-14 @ 14:12:27
URL: http://tougher-than-the-rest.blogspot.com
Postat av: Anna S

Jag är också väldigt förtjust i "Kattöga", ser fram emot att få läsa om den nu.

Och "Illusionisten" är en sån där bok som jag har fått en massa andra att läsa för att jag tyckte att den var så fantastisk. Det är förmodligen därför jag blivit av med den också... :)

2009-01-14 @ 22:44:06
URL: http://evilkitten.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, "Heart of Darkness" läste jag precis. Fantastisk! Och kort så börja med den så kommer du snabbare åt de andra med :) J.T. Leroy är ju inte heller fel (tur nog hade jag aldrig fattat att den marknadsfördes som en sann historia) och "Illusionisten" är en av mina absoluta favoriter. En väldigt fin bokhög må jag säga.

2009-01-15 @ 19:02:07
URL: http://www.bokhora.se
Postat av: Johan

Jag vill också slå ett slag för <i>Heart of Darkness</i>, även om det mesta där är bra.



//JJ

2009-01-17 @ 22:16:22
URL: http://vetsaga.se/
Postat av: Anna S

Jessica - Tack! :)

Jag har läst en hel del om turerna kring JT Leroy och att historien inte är sann, men bestämde mig för att läsa den ändå.



Johan - Jag är nästan klar med "Kafka på stranden", så det lär bli "heart of darkness" härnäst.

2009-01-18 @ 18:14:44
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0