Bokenkät igen

När Bokhora har bokenkät igen, vem är väl jag att säga nej?

1. Vilken författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut?)
Inger Edelfeldt och Christine Falkenland, två av mina absoluta favoriter. Fast nu kommer jag på att jag ju fortfarande inte införskaffat Edelfeldts senaste, trots att det gått flera månader sen den kom ut.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Även här blir svaret Edelfeldt.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Senaste tipset som jag skrev ner för att verkligen inte glömma, var nog "Bleeding Heart square" som Helena tipsade om på Bokhora. Den verkar vara en bok som skriven för mig.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Några av julklapparna var såklart böcker, och de verkade vara uppskattade.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?

Faktiskt inte! Jag har varit en usel biblioteksbesökare det senaste året, något som det nog blir ändring på så snart jag arbetat mig igenom min stora läshög jag har här hemma.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?

Jag blev klar med "Kafka på stranden" av Haruki Murakami igår, och har precis börjat med "Heart of darkness" av Joseph Conrad. Plus att jag håller på med Joan Didions "Att lära sig själv att leva".

Kommentarer
Postat av: emelie

är det namnbrunnen du menar? den är väldigt väldigt bra..jag gillar både sagor och edelfeldt, så för mig är den perfekt (:

2009-01-19 @ 18:07:10
Postat av: Anna S

emelie - Ja, precis, Namnbrunnen. Den verkar väldigt bra, men av någon anledning har den bara halkat ur mitt medvetande... Det är skälet till att jag måste skriva upp alla böcker jag vill läsa. :)

2009-01-19 @ 18:40:01
URL: http://evilkitten.blogg.se/
Postat av: kajsa

Har du läst Vindens skugga? Satt och funderade idag på vilka böcker jag verkligen tycker om och insåg att den ligger helt klart tio i topp. Och eftersom jag alltid vill tvinga folk som tycker om böcker att läsa det jag gillar så tycker jag att du ska sluka den om du inte redan gjort det. :)

Just nu läser jag Revolutionary Road och är ganska hooked på den med.

2009-01-19 @ 22:08:00
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Nyfikna blivande Fröken Ann-Sofie

Jag blir lite nyfiken. Tycker det är så fascinerande med människor som läser så himla mycket. Hela tiden och jämt. Särskilt med tanke på min lärarroll. Att läsa är ju, enligt forskning, riktigt utvecklande för främja lärande i alla möjliga andra sammanhang...



Har du alltid läst så mycket, sen du var liten? Minns du din första bok som du läste själv, eller vilken bok som introducerade dig till att vilja läsa läsa läsa? Läser/läste dina föräldrar eller andra vuxna under di uppväxt mycket själva? Blev du högläst mycket för, även när du själv kunde läsa?



Kram

2009-01-19 @ 22:16:56
URL: http://flikkan.blogg.se/
Postat av: Anna S

kajsa - Vindens skugga har jag inte läst. Men boktips är ju alltid uppskattade, så den ska jag skriva upp. :) Jag brukar också försöka få folk att läsa mina favoriter, och blir alltid så glad om någon annan gillar de böcker jag tipsat om.



Ann-Sofie - Dina frågor var jätteintressanta! Jag ska försöka skriva ihop ett helt blogginlägg som svar... :)

2009-01-20 @ 16:08:01
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0