Förortskärlek



Jag gillar verkligen att bo i förorten. Men vissa dagar gillar jag det mer än andra.
Min dagliga eftermiddagspromenad ledde idag till Västertorp, där jag först sprang på en tebutik (något som jag verkligen behöver inom gångavstånd) och köpte en påse rött te med citrongräs som ska bli himla spännande att provsmaka.
Vägg i vägg fann jag en antikbod fullproppad med kuriösa ting, som dessutom just nu hade rea. Det fina porslinskruset ovan och boken behövde jag bara betala drygt 40 kr för tillsammans. Det fanns också väldigt mycket tjusigt femtiotalsporslin i butiken, så det lär bli fler besök där.
Annars är det oftast Myrorna i Skärholmen som gäller för mig när det kommer till Second Hand. Men det är så otroligt stort att jag ofta inte orkar kamma igenom hela butiken i jakt på de där fynden, utan fastnar vid böckerna. Som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0