Någon har dumpat Isfolket



Min senaste vända i bytesrummet genererade en hel liten hög med ungdomspocketar (och en thriller). Jag minns att jag verkligen gillade "Imorgon när kriget kom" här jag läste den första gången, så nu kan jag roa mig med att läsa igenom hela serien. Förutom det lilla problemet att just den första delen inte finns med i högen (istället finns del 3 i två exemplar av någon anledning). Klart irriterande.

I bytesrummet fanns även en stor kasse helt fullproppat med vältummade Sagan om Isfolket-pockets. Jag har aldrig läst en enda del av denna ökända bokserie, men det verkade ju onekligen som att någon gjort slut med Margit Sandemo.
Kanske någon som rensat bokhyllan på alla böcker med lite lägre status? Någon som varit tvungen att slänga dessa böcker för att de flyttat ihop med en person som hatar Isfolket över allt annat? Eller så såg de kanske helt enkelt inte tillräckligt snygga ut i den nyinköpta bokhyllan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0