Ännu en söndagsenkät (courtesy of Snowflake)

Jag sitter och försöker lära mig WordPress, och ska snart övergå till att såga locust i Gears of War 2. Men först tänkte jag hinna med en liten söndagsenkät:

En författare som är värd mer uppmärksamhet: Stina Aronson
En överskattad författare: Det finns så många! Stieg Larsson är ett bra exempel.
En lyckad filmatisering: (av en bok) "Timmarna" tyckte jag var helt fantastisk både som film och som bok
En lyckad tv-serie: (baserad på en bok) Dexter
En bok jag lärt mig något av: Alla bra böcker lär man sig väl något av. Men om det menas att lära sig något konkret så... "Rosens namn" av Umberto Eco kanske?
En må bra-bok: Douglas Adams "Liftarens guide till galaxen" får mig alltid att fnissa
En bok jag gärna ger bort till ett barn: Någonting jag själv läste och älskade när jag var liten. Eller Harry Potter kanske, om barnet är tillräckligt gammalt för det.
Av författarna som kommer till Internationell Författarscen i höst är jag mest nyfiken på: Jeanette Winterson

Enkäten finns hos Snowflakes in rain om du också vill fylla i.

Kommentarer
Postat av: snowflake

Timmarna är helt fantastisk, ja! Och Winterson verkar ha en hel del fans...

2009-07-26 @ 23:09:52
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Gör hon?! Jag älskar Jeanette Winterson.

The Passion och Lighthouskeeping är mina favvo so far. Finns du med på boktipset?

2009-07-27 @ 10:38:57
URL: http://triplesec.blogg.se/
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

snowflake - Ja, Winterson verkar ju onekligen vara populär. Men jag tror verkligen att hon skulle vara intressant at se/höra också.



Jeanette - Jag vill verkligen läsa Lighthousekeeping, den har jag inte hunnit med ännu. Men gillar annat jag läst av Winterson.

Japp, jag finns på boktipset, även om jag inte varit inloggad där på länge...

2009-07-27 @ 16:12:02
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0