Jag - en Buffynörd



Jag hade egentligen tänkt skriva ett långt inlägg om de Buffy-album jag köpte i Oxford, och om Buffy i graphic novel-format över huvud taget. Men så igår fann jag de fantastiskt billiga Buffy-boxarna ovan på Rusta (!) och min inre Buffy-nörd vädrade plötsligt morgonluft som aldrig förr.
Ja, det är sant.
Jag är en Buffy-fantast av stora mått.
Jag fastnade redan när jag såg det första avsnittet som sändes i Sverige, och följde sedan serien under bakfulla söndagseftermiddagar utslagen i den sunkiga veloursoffan som fanns i kollektivet jag bodde i då. Ingen jag kände, förutom vännen J, förstod min besatthet. Det dröjde faktiskt många år innan jag lärde känna andra Buffy-fans eller folk jag kände började följa serien.

Nu verkar det som att den svenska distributören av denna genialiska serie sänkt priserna rejält. De flesta återförsäljare på nätet säljer för runt 150 kr per säsong, och det är värt varenda öre. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Maria

Omg. Måste ha.

2009-07-27 @ 23:43:11
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg
Postat av: Emelie

Jag har aldrig riktigt förstått hypen kring Buffy, jag har sett några avsnitt och är inte särskilt imponerad. Jag blev till och med lite sur när det kom fram att hon som spelar Buffy ska spela Alice i filmatiseringen av Mcgee´s Alice, jag tycker inte att det passar alls..

2009-07-28 @ 11:04:15
URL: http://zmeu.webblogg.se/
Postat av: Sefflon

Åh Buffy, minnena flödar tillbaka... Man kanske ska försöka ta sig till Rusta inom den närmsta framtiden? Måste bara fråga - Bangel eller Spuffy?

2009-07-28 @ 11:58:00
URL: http://dearreader.blogg.se/
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Maria - Gillar man Buffy är det väldigt prisvärt! Klart värt!



Emelie - Jag känner ganska många som hade svårt för Buffy i början. Ser man bara några avsnitt, speciellt om de är från de tidiga säsongerna, så tycker man nog mest att det är lite fånigt. Men väldigt mycket av charmen ligger i dialogen och alla små interna skämt, så ofta krävs det en hel del avsnitt för att bli fast. :)



Sefflon - Spuffy!! Självklart! Jag har väldigt svårt för Angel över huvud taget, han är träig som en kendocka (även om han faktiskt blir lite bättre i Angel-serien).

2009-08-03 @ 16:16:22
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0