Bytesrumsfynd



Det var ganska länge sen jag sist var förbi bytesrummet, så idag kändes det dags igen. Tyvärr var utbudet inte det allra bästa idag, om man nu inte skulle råka vara ett stort Virginia Andrews-fan (det fanns flera delar i den där melodramatiska bokserien om barnen som växer upp på en vind).
Dock plockade jag med mig:
Moa Martinson - Kvinnor och äppelträd en bok jag läst förut, men som fattades i bokhyllan
Alice Lyttkens - Skuggspel i natten tjusig utgåva från 1960-talet med skurna kanter
Linda Skugge - Ett tal till min systers bröllop förmodligen kommer jag avsky den, för jag kan inte riktig komma över Lindas förvandling från arg feminist till kd-kärring. Men jag har ju ändå läst hennes andra böcker och boken ser helt oläst ut.

Nu ska jag flytta om lite i bokhyllorna, så att de här nya vännerna får plats.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

"Ett tal till min systers bröllop" är katastrofalt dålig tyvärr. Jag håller fortfarande "Saker under huden" högt men helvete vad dåliga böcker Skugge har spottat ur sig de senaste åren.

2009-06-23 @ 09:26:03
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Anna S

Kajsa - "Saker under huden" är ju det bästa hon har skrivit! Jag gillar den skarpt.

Men trots att jag tror att jag kommer hata "Ett tal till min systers bröllop" så kommer jag nog ändå läsa den. Om inte annat för att kunna skriva något långt och bittert om hur dålig Skugge har blivit.

2009-06-23 @ 12:26:29
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0