Hej bokkonsument

Bokhora-Helena frågade om det inte var dags för en ny enkät, och vem är väl jag att tacka nej?

Senast köpta inbundna bok:
Jag hittade Maria Gripes "Skugg-gömman" på Myrorna för 20 kr. Annars var det en tråkig och väldigt dyr till en kurs om bibliotekshistoria.
Senast köpta pocketbok: Jag beställde nyss George R R Martins "A Clash of Kings" på Bokus. Tack skatteåterbäringen!
Favoritgenre: Oj vad svårt! Jag läser mycket fantasy i olika former och nutida svensk litteratur. Sen har jag en soft spot för välgjorda graphic novels. Och så gillar jag noveller väldigt mycket.
Ultimata längden på en bok: Det beror helt på genre och humör. Fantasyböcker får gärna vara i tegelstensformat, medan de bästa novellsamlingarna klockar in på under 200 sidor.
Favoritbokhandel: Adlibris, Myrorna i Skärholmen (mitt bästa fyndställe), Comics Heaven, sf-bokhandeln
Favoritbibliotek: Stadsbiblioteket & serieteket
Favoritplats att läsa (i hemmet): Sängen och läsfåtöljen.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Balkongen ligger väl tekniskt sett utanför hemmet?
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Inte alltid, men ofta; Christine Falkenland, Neil Gaiman, Inger Edelfeldt, Paul Auster.
Bästa lässnackset: Oftast inget alls.
Bästa läsdrycken: Te i favoritmuggen.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Katternas spinnande.
När på dygnet läser du helst? Sen kväll eller natt.
Bästa bakfylleläsningen: Jag blir sällan bakis, men då läser jag inte. Knarkar istället tv-serier i mängder.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Noveller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0