Bad Santa


Idag när jag var och hetshandlade de sista julklapparna så råkade Elaka Tomten följa med mig hem. Han fanns på Lagerhaus och var nedsatt med halva priset, så jag tänkte att han skulle kunna hänga med Jack Skellington och diodgranen ovanpå tv:n.

För övrigt var Skärholmen centrum översvämmat av pensionärer idag. Den typen som bara handlar en gång om året (julklappar till barnbarn antar jag) och därför inte riktigt vet hur man för sig i en urban miljö. De var alla ytterst långsamma, samtalade med kassapersonalen flera minuter mer än nödvändigt, skulle (självklart!) betala allt de köpte med femtioöringar, och blängde på alla tredjegenerationens invandrare som om de när som helst skulle dra kniv och rånmörda dem. Dagens bästa var nog när tanten före mig i Åhléns-kön hade svårt att få fram sina pengar för att hon bundit ett tjockt snöre mellan plånboken och jackan så att inga ficktjuvar skulle kunna sno pensionen.

Nästa år köper jag alla julklappar på nätet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, vilken fin. :)

2008-12-20 @ 16:16:43
URL: http://www.vildvittra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0