Guilty pleasures

Jag kan skylla på att jag har mensvärken från helvetet och att man då faktiskt har en fullgod ursäkt att se på skräp-tv och äta godis hela dagarna. Eller så kan jag nämna hur mycket jag gillade original-serien när jag var ett litet prepubertetsbarn och inte ens hade fyran hemma, vilket gjorde att jag fick serien hos någon kompis. Men mest var det nog så att nyfikenheten blev mig övermäktig. Jag var tvungen att se med egna ögon hur dåligt det var.

Det jag syftar på är alltså den nyinspelade spin-offen/fortsättningen på gamla goda Bevvan; "90210".
Jag har enbart sett det inledande dubbelavsnittet, så det är svårt att uttala sig med säkerhet som hur serien kommer utveckla sig. Men vissa iakttagelser har jag ändå att dela med mig av:
1. De oprovocerade slagsmålen som bröt ut flera gånger under avsnittet fick mig att tänka på "O.C.". Jag hoppas att man inte, som i den serien, tänker använda detta som ett återkommande inslag i serien för att visa hur "rebelliska"  vissa karaktärer är.
2. Rob Estes, som spelar pappan i den inflyttande familjen, ser inte ut att ha åldrats en dag sedan han spelade Kyle i den Spelling-producerade serien "Melrose Place". Har han förvarats nedfryst i karbonit i Spelling-familjens källare sedan dess?
3. Erin Silver verkar vara en hyfsat cool brud, men ser ut som att hon har klätts av en totalt färgblind stylist. Vad är dealen med illgröna jeans och turkos bandana i kombination? Ska inte hon föreställa vara lite alternativ, med sin Gossip girl-inspirerade hemsida och allt?
4. Kelly är lika tråkig som hon var i Bevvan.
5. En av killarna i lacrosse (!)-laget är misstänkt lik Steve Sanders
6. Ungdomarna dricker alkohol i "90210", något som varit totalt omöjligt i den gamla serien. Om det inte var i sedelärande syfte förstås, som när Donna inte fick ta examen för att hon blivit full på ett glas skumpa på väg till the Prom. Förmodligen beror detta på att Aaron Spelling inte kunnat påtvinga den nya serien sina moraliska värderingar.
7. Brenda var med alldeles för lite!
8. Nat har tydligen tagit sitt förnuft till fånga, och bytt ut sin faux 50's-diner mot ett ganska realistiskt fik. Där kidsen tydligen fortfarande hänger. Finns det inga andra ställen att gå till?

Jag kommer nog se några avsnitt till, men frågan är om serien är tillräckligt intressant för att ens okynnestitta på. Förmodligen kommer jag bara bli uttråkad efter några avsnitt. Men jag kan ju alltid hoppas på att Dylan gör comeback, så att det gamla triangeldramat kan återuppstå, eller att Steve dyker upp som nya gympaläraren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0