Brädad



Gårdagen tillbringades i ett minst sagt monsterfyllt Arkham, där jag samlade clue tokens och stängde portaler till andra dimensioner, samtidigt som jag gjorde mitt bästa för att inte bli dödad eller vansinnig.
Det var alltså spelande av brädspelet "Arkham Horror" hemma hos vännen D som gällde. Vi höll på i ganska många timmar, men lyckades till slut stänga tillräckligt många portaler för att hindra The Ancient One från att vakna. Dock inte utan att bli en smula galna, i sann Lovecraft-anda.

Gillar man skräcklitteratur, och då i synnerhet H.P Lovecraft, så rekommenderar jag verkligen "Arkham Horror". Det är inte fullt lika tidsödande som att spela "Call och Cthulhu"-rollspel, men samtidigt ett socialt och mycket underhållande sätt att frottera sig med Cthulhu-mytologin. Dessutom en fin omväxling till dataspelande och tv-spelande.

(Bilden är dagen av R)

Kommentarer
Postat av: kajsa

Oh. Jag har alltid velat prova på att spela något sånt där i ren nyfikenhetsanda!

2009-01-18 @ 19:44:35
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Maria

Har spelat det en gång. Det var kul, trots att det tog huuur länge som helst. Vi var nog lite för många och hade lite för mycket distraktioner (alkohol) för att det skulle gå smidigt. ;)

2009-01-18 @ 20:41:20
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: Anna S

kajsa - Det är väldigt roligt faktiskt, prova om du får chansen!



Maria - Jag tror att man ska undvika att dricka för mycket alkohol, för då tar det väääldigt lång tid. Om inte annat så får man svårt med all huvudräkning när det gäller tärningar och liknande. :)

2009-01-18 @ 21:33:00
URL: http://evilkitten.blogg.se/
Postat av: Angelica

Woho, Arkham Horror! Grymt skojigt :D



Jag gillar hur bred skaran av karaktärer är. Hur man med hjälp av en nunna, en snygg studentska och en gansterboss kan besegra den ultimata ondskan. Och den där överhängande känslan av hur allting går åt helvete hela tiden. Ska man spela ett lite mer avancerat brädspel är Arkham Horror ett bra val. Jag försöker lära mig "Last Night on Earth" just nu. Lite liknanade fast med klassiskt zombie-tema. Hur tufft som helst!

2009-01-19 @ 09:53:43
URL: http://xboxflickan.se
Postat av: Anna S

Angelica - Det finns ju hur många karaktärer som helst att spela. Fast jag är glad att jag valde psykologen som kan hela sin egen sanity, med tanke på att jag var den enda som inte blev galen. :) Man känner verkligen att man slåss ur ett underläge, det är fantastiskt bra gjort!

Åh, det låter ju hur roligt som helst med zombietema!

2009-01-19 @ 17:02:06
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0