Catly behaviour


Idag kom jag på Douglas med att ha gjort sig ett litet bo av kläder i läsfåtöljen. Det är kläder som jag egentligen borde laga, men som tills vidare hamnat i en stor oorganiserad hög i fåtöljen. Numera täckt av katthår.
Det märkliga är att Dogge alltid har avskytt den här fåtöljen, han har aldrig ens satt sin trampdyna på sätet (enbart hoppat lite skeptiskt på något av armstöden på vägen till fönsterbrädan) förut. Men klädhögen verkade falla honom i smaken, för nu har han legat där i timmar och sett majestätisk ut.


När jag kom tillbaka med kameran så hade den här damen snott min stol vid datorn. Hon brukar göra det och ser alltid lika skyldig ut när jag kommer tillbaka och finner henne utvräkt på min plats. Plus att hon gnäller som en liten kattunge när jag puttar ner henne på golvet, lite martyraktigt sådär.

Att bo med katter är något av det mest förtjusande och samtidigt mest irriterande man kan göra.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag hade gärna haft en katt. En liten spräcklig grå. Med vit fläck på nosen. Men vi har allergier i vår familj. Jag sörjer det - då och då.

2009-01-26 @ 09:54:58
URL: http://livetsomfamilj.blogspot.com
Postat av: Anna S

Jessica - Vad tråkigt!

Jag har en vän med allergi som skaffade sphynx-katter (nakenkatter) för att kunna ha katt ändå. Men det är ruskigt dyra, tyvärr.

2009-01-26 @ 18:07:23
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0