Det bästa bakisspelet


Det känns lite som att det här inlägget kommer en dag för sent, eftersom det faktiskt var igår det var Nationella Bakisdagen. Men jag skyller på att jag igår var upptagen med att städa upp serpentiner från golvet och dricka hiskeliga mängder Coca-Cola.

Jag vill iaf påstå att "Viva Piñata" är den bästa aktivitet man kan sysselsätta sig med när allt annat känns för hårt och ansträngande.
Inte nog med att det är tillräcklig gulligt och färglatt för att få den mest inbitna bakisångest att släppa, det är dessutom tillräckligt knepigt för att hålla intresset vid liv. Dock rekommenderar jag att man stänger av de irriterande rösterna, iaf om man har den svenska versionen där många av replikerna är direktöversatta och alltså även tidvis obegripliga.
Det som är fint med "Viva Piñata" är att man inte kan dö eller misslyckas på något liknande sätt. Om du kör fast eller dina små pappersdjur dör eller rymmer, så är det bara att bita ihop och locka tillbaka några nya. Eller sälja de träd du odlat som inte blev så bra som du kanske hade önskat.
Är du en besatt achievement-jagare så kanske du blir besviken på att det i "Viva Piñata" ofta är barnsligt lätt att håva in nya achievements, men samtidigt så kan en det lilla blippandet som signalerar att man tagit en ny achievement vara som ljuv musik i en bakistrött spelnörds öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0