Istället för studier; fotografering

När man inte vill ta tag i sitt pluggande, så kan man få för sig att göra helt andra saker. Som att fotografiskt dokumentera sin dag till exempel.


Frukost: Earl grey med honung & laktosfri mjölk, mackor med laktosfri ost & gurka. Valios laktosfria sortiment är det bästa som har hänt min mage på flera år.


Den här boken läste jag ut inatt. Den var väl inte riktigt som jag tänkt mig, på flera sätt. (Ja, den ligger på en kattmöbel. Det var bäst ljus där)


Jag provade de två halsband jag köpte och hämtade ut idag. 30 kr för båda. Fast de bör nog inte bäras tillsammans. I paketet jag hämtade ut fanns även en klänning och två par strumpbyxor.


Jag provade klänningen. Slutrea, jawohl. I färgen "Lipstick red".



Klänningen igen. Plus ekologiska strumpbyxor, som också hämtades ut idag Men som tyvärr var i kortaste laget, trots att jag körde safe och beställde storlek 44/46. Tydligen är jag en jätte, dömd att gå runt med strumpbyxgrenen vid knäna.


Det var den här boken jag glömde avin till första vändan jag var iväg. Kurslitteratur. Inte så spännande.

Andra saker man kan göra istället för att plugga: läsa usla bloggar, spela Fallout 3, uppdatera Facebook varannan sekund för att "se om det händer något", doodla i sin kalender, klappa kattmagar, sortera sina mp3:or.
Eller skriva ett helt meningslöst inlägg i sin blogg.

Kommentarer
Postat av: jessica

En sådan fin paus i vardagen. Boken du läste ut i natt läste jag ut för någon månads sedan och även på en natt (det är väl nästan alltid då de där böckerna läses ut)?

2009-01-27 @ 19:12:31
URL: http://livetsomfamilj.blogspot.com
Postat av: Maria

Haha, sån där Ikea-mugg har jag också. :) Snygg klänning btw. Varifrån?

2009-01-27 @ 23:11:01
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: tove

2009-01-28 @ 13:06:44
URL: http://aboutmorvern.blogspot.com
Postat av: tove

oj! ja tror ja råka trycka ett tomt meddelande, när jag skulle säga: varför gör man på detta vis? det är så lätt att inte plugga. sen skulle jag säga att vi har en vansinnigt fin fallout 3 stor bok (min kille) som jag gillar enbart för dess sjukt snygga utseende! trevlig "pluggdag"!

2009-01-28 @ 13:08:44
URL: http://aboutmorvern.blogspot.com
Postat av: Anna S

jessica - Jag läser så gärna om nätterna att det är nog då jag läser ut de flesta böcker över huvud taget.



Maria - Kul! :) Bra muggar är det, man får plats med oändliga mängder te i dem. Klänningen är från Lindex (online-shoppen, men den kanske finns i butikerna också?), halva priset på rea-priset.



tove - För att man har dålig disciplin tror jag. :) Fast jag skärpte mig faktiskt framåt kvällen sen.

2009-01-28 @ 16:03:48
URL: http://evilkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0