Kattöga



Det kanske ser ut som ett hyfsat pretentiöst sätt att visa upp lite creddiga böcker tillsammans med anteckningsbok och kalender. Ett ordentligt arrangerat foto (istället för mina vanliga "jag lägger boken där det finns mest ljus").
Det är det inte.
Det här är mitt sätt att försöka rädda följande hög, som låg underst i den hylla jag använder som nattduksbord. Den hylla som Strumpan uppenbarligen klättrat upp i för att välta ner ett vattenglas över allting i närheten, inklusive diverse sängkläder och en vetevärmare som är fullkomligt dränkt. Allt för att damen var lite törstig och inte som normala katter kan tänka sig att dricka ut en simpel vattenskål, oavsett hur många gånger om dagen jag byter vatten åt henne.
Katter, alltså.
Idag - inte så söta.

Förresten undrar jag lite hur jag ska tolka det att den enda bok som hon inte dränkt var Margaret Atwoods "Kattöga", som låg på golvet bredvid sängen. Förmodligen gillar hon titeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0